Doel
- De leerlingen oefenen het herkennen en het schrijven van persoonsvormen.
Dit is een 16 op een rij- taak. Hierin laten de leerlingen zien of zij twee spellingcategorieën (nog) beheersen. Over deze categorieën is instructie gegeven in de volgende lessen:- WW9: werkwoorden: persoonsvormen tt: overzicht - Spelling in beeld d, blok 1, les 3
- WW10: werkwoorden: persoonsvormen herkennen - Spelling in beeld d, blok 2, les 1
Materiaal
- taakblad (groep 7 - 16 OR - WW9-WW10)
- antwoordblad (groep 7 - 16 OR - WW9-WW10)
Activiteiten
Laat de leerlingen de 16 opgaven op het taakblad maken.
Laat de leerlingen de 16 opgaven op het taakblad maken.
N.B. Op uitlegkaart WW9 staat een overzicht van de leerstof over persoonsvormen tegenwoordige tijd. In groep 6 is de leerstof over persoonsvormen tt aan de orde gekomen in de volgende lessen:
- WW1: werkwoorden herkennen - Spelling in beeld c, blok 2, les 1
- WW2: werkwoorden hebben drie persoonsvormen - Spelling in beeld c, blok 2, les 3
- WW3: werkwoorden met v en z - Spelling in beeld c, blok 4, les 1
- WW4: werkwoorden met d - Spelling in beeld c, blok 4, les 3
- WW5: persoonsvormen invullen - Spelling in beeld c, blok 6, les 1
- WW6: werkwoorden met een ik-vorm op ~a, ~ij, ~ou - Spelling in beeld c, blok 6, les 3